همه چیز از زمانی آغاز شد که Konami در سال ۲۰۱۶، در نسخه کنسول خود امکان ورود مدلهای شخصیسازی شده را به بازی اضافه کرد و از همان لحظه گیمرها از سراسر جهان علاوهبر مسابقه در رقابتهای آنلاین، شروع باه مقایسه و رقابت در خلق پیراهنهای این بازی کردند.اینجا مکانی برای ابراز همه خلاقیتهای این افراد یا مطرح کردن مجدد مدلهای قدیمی یا بازتولید مدلهای امروزی است. به طور خلاصه، در Efootball میتوان خود را از هر نظر به یک باشگاه شبیه کرد، امکان هدایت تیم را داشت، بازیکنان جوان را پرورش داد و همزمان طراح واقعی بود و پیراهنهای بازی را طراحی کرد. در نقطه مقابل، بازی ویدیویی EASports در حال تجربه وضعیتی کاملاً معکوس است. درواقع، هنوز هم شخصیسازی زندگی حرفهای فرد شبیه آنچه در Efootball وجود دارد امکانپذیر است.
در پایان سال ۲۰۲۰، ابزار Kit Creator خلق شد که استفاده از آن آسان و در عین حال کاربردی است که هر کاربر را قادر به طراحی پیراهنهای شخصیسازی خود جهت استفاده در بازی میکند. تنها مشکل این است که لباس طراحیشده توسط گیمرها صرفاً قابل بارگذاری و انتخاب در نسخه PC است. تصمیم به ایجاد این ابزار منتسب به طراحان گرافیک جوانی است که احتمالاً بسیار علاقهمند به بازی تولید شده توسط EASports بودند و تصمیم گرفتند تا حدودی به آن کمک کنند.
اما با گذر زمان این جنبش محدود به فضای بازیهای ویدیویی نماند و در حقیقت جریان اصلی را تحت تاثیر قرار داده و به لطف شبکههای اجتماعی به سرعت رشد کرده است، به گونهای که امروز تا حدودی خلاقیت صنعت فوتبال را تحت تاثیر خود قرار داده است. ما چنین تاثیری را در لباسهای رنگارنگ یا لباس دوم باشگاه تاتنهام یا حتی در الگوی افعی تیم اینترمیلان شاهد بودهایم. ما اقدام به گزینش برخی از بهترین لباسهای طراحی شده با این ابزار کردهایم، با در نظر گرفتن این احتمال که شاید روزی از آنها در زمین چمن استفاده شود تا مرز میان فوتبال واقعی و دیجیتال بیشتر شکسته شود.
بارسلونا
نیجریه
منچستر سیتی
Venezia
Cagliari
Francia
میلان
منچستر سیتی
ناپولی
Eintracht Francoforte