در این سال‌ها لباس های افتضاح های زیادی دیدیم، ولی خب از اون طرف چندتا لباس با طراحی عالی هم دیدیم.

در این بلاگ ما میخوایم به نحو خودمون و با نشون دادن چندتا از لباس‌های یوونتوس در این هفته مشارکت کنیم. سرجیو در روز سه‌شنبه انتخاب‌های مارو برای بدترین لباس‌های دهه نشونتون داد، و من میخوام بهترین‌ها رو بهتون معرفی کنم. من از قوانین سرجیو تبعیت میکنم و انتخاب‌هام رو از فصل ۱۱-۲۰۱۰ به بعد انجام میدم.

خب حرف زدن کافیه، بیاید نگاهی بندازیم به لباس‌هایی که در طول ۱۰ سال گذشته گیف ” خفه شو و پولم رو بگیر” رو به یاد آدم میاوردن.

لباس‌های قابل ذکر و لایق احترام  

گرچه که این لباس‌هارو خیلی دوست داشتم ولی واقعا نتونستم داخل لیست بذارمشون.

اولیش، لباس دوم فصل ۱۳-۲۰۱۲ که کاملا مشکی بود. این لباس‌ها خیلی ساده بودن، ولی وقتی تیم اونارو می‌پوشید، یه جورایی قدرتمند به نظر میومدن.

لباس سوم و خاکستری تیره‌ی- تقریبا مشکی رنگِ فصل قبل شایسته‌ی ذکر کردنه، همینطور لباس دوم فصل ۱۴-۲۰۱۳، این لباس تعبیری قشنگ از طرح رنگ زرد و آبی بود که باشگاه رو به شهر تورین مرتبط میکرد.

لباس دوم فصل ۱۲-۲۰۱۱

من این لباس رو خیلی دوست دارم، صورتی برای یوونتوس رنگی تاریخیه، من طیف رنگ این لباس رو دوست دارم. به نظر من این رنگ اصلا چشم رو نمیزد و دیدنش باعث مسرت چشم میشد و ترکیبش با شورت‌های مشکی خیلی جور بود. ( بعدا دوباره توی این مقاله به پیراهن‌هایی که با شورتشون سازگاری دارن برخورد می‌کنیم.)

اسپانسر متفاوت این لباس رو هم دوست دارم. هیچوقت لوگوی بتکلیک رو دوست نداشتم. هر چند من از لباس دروازه‌بان دست کم گرفته‌شده‌ی همین سال که لوگوی بتکلیک رو داشت، خوشم اومد، ولی لوگوی بالاکو کلاً خیلی قشنگ‌تر بود.

میدونم این لباس کمی بحث‌برانگیزه ولی با تموم این اوصاف من سر حرفم هستم. هر وقت این لباس رو می‌بینم لبخند به لبم میاره.

لباس دروازه‌بان فصل ۱۸-۲۰۱۷

آدیداس هیچوقت در طراحی لباس اول یووه تا این حد خوب عمل نکرده، به جز یک مورد (که بعدا بهش می‌رسیم). کاری که اونا به‌نحو عالی تونستن انجامش بدن طراحی لباس دروازه بان‌های یوونتوسه. طراحی این لباس با طرح لباس چندتا باشگاه دیگه که تحت قرارداد آدیداس بودن یکسان بود، ولی با این وجود به نظرم این لباس عالیه. طیف رنگ آبی و سادگی کلی این لباس باعث شد داخل زمین خیلی به چشم بیاد. البته این انتخاب یه جنبه‌ی احساسی هم داره و اون اینه که این لباس آخرین لباس بوفون قبل از اولین جداییش از باشگاه بود. ولی جدا از این قضیه، لباس خیلی قشنگی هم بود. البته یکسان بودن طرح این لباس با باشگاه‌های دیگه باعث شده در لیست جایگاه پایین‌تری رو پیدا کنه، بر خلاف لباس دیگه‌ای که بعداً در جایگاه بالاتر این لیست بهش می‌پردازیم.

لباس سوم فصل ۱۶-۲۰۱۵

اون فصل اولین فصل آدیداس بعد اتمام قرارداد نایک با یووه بود، و این پیراهن به‌طور واضح بهترین پیراهن سومیه که شرکت آلمانی برای یووه طراحی کرده. همه چیز این پیراهن زیبا و درخشان بود.

سادگی طرح رنگ مشکی و طلایی با نحوه‌ی برجسته سازی و طلایی بودن حروف پوشانده میشد. زیر نور مناسب لوگوی اسپانسر تقریبا هولوگرافیک به نظر میومد. طلایی رنگ کردن لوگوی قدیمی باشگاه هم کار بسیار جالب و خوبی بود.

من همچنین طرفدار سرسخت فونت این پیراهنم، فصلی که این فونت استفاده شد ما درباره‌ی فونت استاندارد یوونتوس چیزی نمی‌دونستیم، و به‌نظرم این فونت از فونت استاندارد یووه کمی بهتره، مخصوصا وقتی بحث فونت اعداد باشه. البته، اگه اخباری که قبل از قرنطینه در مورد استانداردسازی فونت‌های لیگ منتشر شد، به واقعیت تبدیل بشه، در هر صورت این موضوع به یه سوال قابل بحث تبدیل میشه، مگه نه؟

پیراهن این لباس به تنهایی کار فوق العاده‌ایه، اما لباس به طور کلی با شورتش یکم توی ذوق میزنه، در طرح شورت به طور عجیبی شاهد گذر از رنگ طلایی به سفید هستیم که بدجوری ظاهر لباس رو بهم ریخته نشون میده. این شرت‌ها همچنین باعث چند تداخل رنگ با شرت‌های حریفان شدن، که باشگاه رو مجبور کرد که پیراهن رو با شورت مشکی‌ای که متعلق به لباس دوم و صورتی رنگ اون فصل بود، جفت کنن و بپوشن. واقعا حیف شد، چون اگه اون طرح شرت رو حذف کرده بودن، این لباس احتمالاً در جایگاه اول لیست قرار می‌گرفت.

لباس اول فصل ۱۸-۲۰۱۷

طراحی این لباس خیلی تمیزه. یقه‌ی هنلی کار خیلی خوبیه و راه‌راه‌های پیراهن توازن خیلی خوبی دارن. هم با شرت سفید و هم با شرت مشکی ترکیب خوبی ساخته بود. و هر طور که بهش نگاه می‌کردید، واقعاً خوب بود.

همچنین این لباس به‌طور واضح بهترین جای‌گذاری لوگوی اسپانسری «جیپ» رو داشت. از زمان معرفی جیپ به عنوان اسپانسر در فصل ۱۳-۲۰۱۲، عبارت جیپ داخل یه مستطیل مشکی رنگِ بزرگ قرار گرفته بود که عموماً با راه‌راه‌های پیراهن هماهنگ نبود ( نقطه ضعف پیراهن راه‌راه فصل ۱۵-۲۰۱۴ همین مورده) و باعث ضعف خیلی از لباس‌های اول یووه در سالیان اخیر شده.

در این لباس، با حذف حاشیه‌ی مستطیلی و صرفاً‌ جای‌گذاری حروف روی پیراهن، و با داشتن یه زمینه‌ای جزئی تا همه چیز رو دربر داشته باشه، لوگوی جیپ به بهترین شکل ممکن به کارگرفته شده، در تموم این مدت دقیقا باید همین کارو با این لوگو میکردن، ولی متاسفانه سال بعدش اون حاشیه‌ی مستطیلی رو برگردوندن، که باعث ایجاد یه حرف H زشت و ناجور در جلوی پیراهن تیم شد، قرار نگرفتن این لباس توی لیست سرجیو موجب تعجبم شد. این حاشیه‌ی مستطیلی از روی پیراهن نصف‌نصف امسال دوباره برداشته شد، که این احتمالاً تنها نقطه مثبت لباس امساله!

این لباس به‌آسونی بهترین لباس اولی هستش که آدیداس برای یووه طراحی کرده، و به خاطر هماهنگی بیشترش با شورتش از لباس فصل ۱۶-۲۰۱۵ پیشی میگیره.

لباس دروازه‌بان فصل ۱۶-۲۰۱۵

من خیلی خیلی این لباس رو دوست دارم.

این لباس ادای دینی بود به فصل ۸۴-۱۹۸۳، زمانی که دینو زوف لباسی مشابه به این می‌پوشید. اون فصل باشگاه قهرمان جام در جام شد، و آدیداس تصمیم گرفت با این طراحی از اون دوران تجلیل بکنه.

گاهی اوقات اجرای چیزای ساده سخت‌ترین کاره، ولی خب وقتی اجرایی بشن نتیجه‌ش تماشایی میشه. این یکی واقعا شاهکار شد. واقعا عالی به نظر میومد. این طراحی بازگشتی بود به دورانی دیگه، با چندتا به‌روزرسانی که لباس رو درخشان و مدرن کرد. یقه اسکی حذف شد و به‌جاش یقه‌‌‌‌‌ گرد گذاشته شد تا با یقه‌ی بقیه‌ی بازیکنان سازگار باشه، ولی این تغییر به نظرم خوب بود. کنتراست رنگ مشکی و خاکستریِ تیره خیلی خوب بود، و فوق‌العاده به‌نظر میومد. این بهترین کار آدیداسه، و به‌نظرم بهترین لباسیه که توی دهه‌ی گذشته برای یووه طراحی شده.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید